Korišćenje utisaka za poboljšanje ugošćavanja

Utisci vam pomažu da utvrdite šta funkcioniše, a šta ne.
Objavio/la Airbnb na dan 4. maj 2021.
Materijal za čitanje od 3 min.
Ažurirano na dan 8. mar 2023.

Dobri utisci vam govore šta se gostima sviđa u vašem smeštaju. Iako nije prijatno kad dobijete negativni utisak, on može doprineti tome da postanete bolji domaćin. Već na osnovu prvog utiska koji dobijete možete poboljšati način ugošćavanja.

Zašto su utisci važni

„Komentari su veoma važni“, kaže Džulijet, članica Savetodavnog odbora domaćina u Najrobiju u Keniji. „Ovo je stvarni posao, a u njemu se dešavaju iznenađenja. Zato je važno da zaista pregledate stranicu smeštaja kad god ste u mogućnosti – jer vam utisci na nešto ukazuju.“

Utisci grade poverenje u zajednici i pokreću vaše poslovanje. Da biste saznali više iz svojih utisaka:

  • Pročitajte svaki utisak, kao i privatne komentare gostiju, ako ih ima.

  • Iskoristite pozitivne utiske da poboljšate smeštaj. Na primer, ako gost pohvali vašu opremljenu kuhinju, istaknite je na fotografiji. Utisak možete čak i da citirate u opisu slike.

  • Iskoristite negativne utiske ili eventualne privatne komentare ili poruke kao inspiraciju da poboljšate sadržaje ili ažurirate opis smeštaja. Možete i javno da odgovorite kako biste pokazali da prihvatate komentare.

Koristite utiske da ne obećavate previše, a pružite i više od obećanog

Uspešni domaćini izbegavaju da ulepšavaju detalje smeštaja i dodatno se trude da pruže odlično gostoprimstvo. „Uvek se trudim da ne obećavam previše, a da pružim i više od obećanog kako bi gosti prevideli manje probleme“, kaže Maks, superdomaćin iz Bongarija u Australiji.

Primer korišćenja komentara u ove svrhe:

  • Ako gost u utisku spomene uličnu buku, u opis smeštaja unesite napomenu da će možda biti ulične buke (da ne biste obećavali previše).
  • Kada gosti dođu u smeštaj, ponudite im čepiće za uši ili uređaj za apsorbovanje buke (da biste pružili više od obećanog).

Ako ste otvoreni u pogledu potencijalnih problema, veće su šanse da ćete privući goste kojima vaš smeštaj odgovara i izbeći negativan komentar.

Kako da podstaknete goste da vam šalju konstruktivne komentare

„Ljudi su nam pisali da su se odlično proveli, ali da postoji nešto čime boravak možemo da učinimo još boljim ili prijatnijim“, kaže Kešav, član Savetodavnog odbora domaćina u Nju Delhiju u Indiji. „Zaista smo uzeli u obzir taj komentar. Najbolje učim iz razgovora sa pravim gostima.“

Ostanite u kontaktu sa gostima nakon dolaska kako biste im stavili do znanja da ste im na raspolaganju ako budu imali pitanja ili problema. Nekoliko saveta:

  • Koristite zakazane poruke da biste komunicirali sa gostima u ključnim trenucima, kao što su rezervisanje, dolazak i odlazak.

  • Nakon prvog noćenja, pitajte goste kako im se čini boravak i da li možete nekako da im pomognete. Za duže boravke, javite se otprilike svake nedelje.

  • Ako gosti prijave problem, rešite ga odmah. Većina gostiju će razumeti ako nešto pođe po zlu, pod uslovom da se potrudite da brzo rešite problem.

Iskoristite utiske da postanete još bolji domaćin

„Uvek odvojim vreme da odgovorim na sve utiske, bilo da su dobri ili loši“, kaže Omar, superdomaćin u Meksiko Sitiju. „Vaši budući potencijalni gosti će ih pročitati.“

Omar dodaje da su ga komentari gosta o temperaturi vode naveli da reši taj problem. Gost je posle osam meseci opet boravio kod njega. „Konstruktivne utiske uvek treba uzeti u obzir“, kaže on.

Ako pažljivo čitate utiske, možete postati još bolji domaćin. „Može da se desi da dobijete i negativan utisak, ali to nije katastrofa“, kaže Alesandro, domaćin u Lombardiji u Italiji. „Analizirajte razlog za ovaj negativni utisak i po potrebi izvršite korekcije.“

Informacije u ovom članku su se možda promenile od objavljivanja.

Airbnb
4. maj 2021.
Da li vam je ovo bilo korisno?